Dailės studijos PIEŠIU – MEDITUOJU DAILĖS DARBŲ PARODA

 Gerbiamieji,

Nuo  kovo 16 d. Pylimo galerija dėl mūsų šalyje paskelbto karantino įprasta tvarka neveiks.
Galerijos lankymas ir Lino Gelumbausko tapybos paroda vėl tęsis, kai sulauksime palankesnių žinių apie nelemto viruso atsitraukimą ar jo įveikimą. O kol kas dirbsime nuotoliniu būdu.
Maloniai prašome nepamiršti mūsų, lankyti galerijos ekspoziciją tinklalapyje
  http://pylimogalerija.lt/lt/ekspozicija
sekti galerijos naujienas mūsų FB paskyroje 
  https://www.facebook.com/Pylimo-galerija-151444811621262/

Dėl kūrinių įsigijimo ir privačių apsilankymų galerijoje prašome kreiptis telefonu arba elektroniniu paštu. Mūsų kontaktai  čia: 
  http://pylimogalerija.lt/lt/kontaktai

Linkime Jums geros sveikatos ir sėkmės!

* * * * *


2018 05 04

STUDIJOS „PIEŠIU-MEDITUOJU“ DAILĖS DARBŲ PARODA PYLIMO GALERIJOJE

2018 m. gegužės 8 d. atidaroma dailės studijos „Piešiu-medituoju“ dalyvių tapybos ir grafikos darbų paroda. Kūriniai eksponuojamiVilniuje, klasikinės tapybos tradiciją puoselėjančioje Pylimo galerijoje.  Tai jau  trečioji tapybos studijos „Piešiu-medituoju“ surengta paroda, liudijanti studijos įkūrėjos Ingos Dambrauskienės akademinių mokymo metodų tvarią sėkmę. Parodoje eksponuojama 62 tapybos, grafikos kūrinių, sukurtų dvidešimties šios studijos dalyvių per 2017-2018 mokymosi metus.    
Studijos „Piešiu – medituoju“ dalyvės, įvairių profesijų moterys, į dailę atėjo jau sukūrusios savo karjeras ir norinčios atskleisti savo kūrybiškumą per dailę. Kūrybingoms asmenybėms, siekiančioms išreikšti save mene, svarbu vidinė motyvacija, pats procesas (praxis), aplinkos palaikymas. Pradedanti tapytoja Inga Lukaševičiūtė pasakoja, kad anksčiau su daile nieko bendro neturėjo, teptuką ir akvarelinius dažus paskutinį kartą rankose laikė prieš trisdešimt metų. Gyvenimo pokyčių metu, pajutusi poreikį ir galimybę įprasminti save širdžiai mieloje veikloje, atrado I. Dambrauskienės dailės studiją. Čia tapydama I. Lukaševičiūtė pasineria į spalvų pasaulį, patiria džiaugsmą, lyg vaikas smėlio dėžėje. „Kai tapau, pasaulis, atrodo, nutolsta, nebeegzistuoja, lieka tik teptukas, paletė ir aš. O rezultatai man pačiai visada būna netikėti”. Artimieji palaiko I. Lukaševičiūtės pomėgį ir kiekvieną paskutinį paveikslą nori eksponuoti, nes jis “pats geriausias iš visų”. Parodos dalyvė Eglė Šlapkauskienė sako, jog  atėjo į šią studiją tarsi atsitiktinai, nors iš tikro viskas įvyko taip, kaip turėjo būti. Čia ji atsipalaiduoja, patiria šviesių emocijų ir gali saugiai leistis į naujas patirtis, vadovaujama patyrusios dailės pedagogės.
Kūrybinga asmenybė - atvira gyvenimui, bet kokiam patyrimui, saviraiškai (žmogaus siekio būti tuo, kuo jis gali tapti) ir geriausiai save išreiškia kūryboje. Kūrybiškumas pasireiškia per divergentinį – laisvą, lankstų – mąstymą, pažadinantį smalsumą, vaizduotę. A. Maslow kūrybiškumą sieja su sveika, sugebančia save išreikšti ir visaverte asmenybe.
Studijos įkūrėjai ir dailės pedagogei Ingai Dambrauskienei būdingas holistinis požiūris į kūrybą, teigiantis, kad kūrybiškumas nėra vien „išrinktųjų“ savybė, kiekvienas žmogus iš prigimties yra kūrybiškas. Studijoje šalia akademinio, nuoseklaus dailės pagrindų mokymo yra praktikuojami ir dailės terapijos, kūrybiškumą atskleidžiantys asmenybės pažinimo ir ugdymo metodai, meditacinės praktikos. Jau pats studijos pavadinimas „Piešiu – medituoju“  nurodo įvairiapusę studijos veiklą. Tuo ši studija yra unikali suaugusiųjų dailės mokyklų kontekste Vilniuje.
Į meną I. Dambrauskienė pasuko jau po studijų Edukologijos universitete ir chemijos – taikomųjų darbų mokytojo darbo Vilniaus bendrojo lavinimo mokyklose. 1991 m. I. Dambrauskienė įstojo į Vilniaus dailės akademiją ir 1996 m. baigė, įgydama dailininko-pedagogo specialybę su tapybos specializacija (diplominio darbo vadovas – prof. Giedrius Kazimierėnas). 2009 m. menininkė surengė asmeninę tapybos parodą  Vilniuje.Ilgą laiką dirbo vyriausia dailininke Lietuvos Krašto apsaugos ministerijoje, sukūrė įstaigos firminį stilių, dirbo knygų, leidinių dizainere. Tačiau noras paskirti visą savo laiką kūrybai ir dailės edukacijai paskatino I.Dambrauskienę palikti saugią tarnybą ministerijoje ir nerti į nežinomybę. Tam reikėjo didelės drąsos ir pasitikėjimo savuoju pašaukimu. Dailės studija buvo ilgai brandinta tapytojos idėja, kurią prieš tris metus Inga pavertė realybe.  
Būdama atvira naujoms patirtims ir siekdama nuolatos plėsti savo kompetencijasI. Dambrauskienė studijavo dailės terapijos metodus pas garsią kelių Europos universitetų vizituojančią profesorę prof. Liudmilą Lebedevą. Baigė Eneagramos studijas – tai asmenybės tipologijos, transformacijos  ir psichoanalizės sintezės metodas, vystantis stipriąsias asmenybės puses.
Ingai Dambrauskienei didelę įtaką turėjo vaikystės namų kolekcijoje nuolat matyti dailės kūriniai,  rinktiniai Lietuvos dailės klasikų darbai –  tapytojo Algirdo Petrulio peizažai,  Vytauto Valiaus, Sigutės Valiuvienės, Algirdo Steponavičiaus, Dainos Steponavičiūtės grafika. Jie kūrė tam tikrą  namų atmosferą ir lavino Ingos, jos sesers Sandros meninį skonį. Vaikystės namuose lankydavosi dailininkai, vykdavo prasmingi pokalbiai. Ypač dažnai lankydavosi šeimos draugas tapybos klasikas Algirdas Petrulis su žmona Ona.
I.Dambrauskienę kaip dailininkę formavo daugelis sutiktų mokytojų. Su didele pagarba Inga prisimena savo pirmąjį dailės mokytoją Rimą Zigmą Bičiūną ir jo pamokas suaugusiųjų dailės studijoje „Paletė“. Ši studija gyvavo kelis dešimtmečius, R. Z. Bičiūnas išugdė didelį būrį dailės mėgėjų, kurių dalis tapo ir dailės  profesionalais.  Keliaudama su šeima Inga aplankė daug pasaulio muziejų, studijavo didžiųjų dailės klasikų Picasso, Klimto, Modiljanio - originalus, mokėsi iš jų.
Vadovaudama dailės studijai, I. Dambrauskienė sukūrė programas, jungdama intuityviosios ir akademinės tapybos metodikas. Pagrindinis siekis – padėti atskleisti individualų kūrybiškumą, išmokti piešti, išlaisvinti kūrybines galias. Studijoje supažindinama su dailės pagrindais: kompozicijos, spalvotyros dėsniais,  tapybos, piešimo technikomis, stiliais, taip pat mokoma dizaino, grafikos darbų – sukurti proginį atviruką, knygos viršelį, logotipą, exlibrį, naudojant įvairias grafikos technikas, kaligrafiją, šriftą.
Saviti, nekonkuruojantys ir džiuginantys darbai yra prasmingo kūrybiškai praleisto laiko liudytojai. Profesionalios tarnybos karė - fotografė Lina Ambroževičiūtė, baigusi Panevėžio dailės mokyklą, parodoje eksponuoja originaliai sukomponuotą darbą „Dviejų pasauliai“, keliantį minčių apie žmonių santykių trajektorijas. Puikiai nutapytas darbas „Bijūnai“ alsuoja tapybine harmonija. Parodoje išsiskiria Erikos Valiūnienės jautriai, niuansuotai nutapytas darbas „Motina”. Prasminga grafikos ir tapybos jungtis atsiskleidžia Margaritos Kregždaitės darbe „Ciklas”. Eglė Šlapakauskienė, lankanti jau trečius metus ir nemažai tapanti savarankiškai, eksponuoja jautrų darbą „Kiškutis“.

Spalvotas studijos „Piešiu – medituoju“ dalyvių pasaulis kupinas kūrybinio įkvėpimo ir  filosofinių apmąstymų. Taip pat drąsos mokytis visa tai išreikšti plastine kalba ir galbūt nusipiešti sau naują gyvenimą. Kaip paveikslą.

Dailės terapeutė Aušra Poškutė Stasiulevičienė
Lietuvos meno terapijos asociacijos narė