RAUDONOS PRISIJAUKINIMAI. RAMŪNAS DAGYS
RAUDONOS PRISIJAUKINIMAI
Ramūno Dagio tapybos paroda
Kiekviena tapytojo Ramūno Dagio paroda savo darbais emocionali ir stebinanti inovatyviomis idėjomis. Per visą ilgą kūrybinių ieškojimų kelionę Ramūnas Dagys atrado savitą braižą, išskiriantį jį iš kitų menininkų. Nemažą kūrybos dalį užima darbai, tapyti dalyvaujant pleneruose tiek Lietuvoje, tiek ir už jos ribų. Plenerų metu paveiksluose ekspresyviais potėpiais įamžinama gamta, kuri yra atvira, kalbanti su žmogumi. R. Dagys nesiekia tiksliai atkurti gamtovaizdžio, kad šis būtų lengvai atpažįstamas, svarbiausia jam yra vidinė būsena, kuomet yra galimybė teptuku perteikti ryšį su gamta, momentines nuotaikas, tarsi impresionistui savo darbuose „žaidžiant“ šviesa.
Šįkart dailininkas nustebina, savo drobėse netikėtai „prisijaukinęs“ raudoną spalvą, kuri nutapytoms kompozicijoms suteikia impulsyvumo, ekspresyvumo. Raudona spalva simbolizuoja gyvenimą, jėgą, energiją, šilumą. Visa tai galima perskaityti dailininko kūriniuose – horizontuose užkoduotuose ženkluose. Atvira raudona spalva ir ekspresyvūs brūkšniai darbuose uždeda pagrindinius emocinius akcentus. Pasirinkęs šią spalvą ir leidęs jai dominuoti savo darbuose, Ramūnas Dagys ir šįkart balansuoja tarp realistinio meno ir abstrakcijos.
Šioje parodoje eksponuojamuose darbuose vėl gausu daugiaprasmių objektų, kurie savotiškai transformuojasi, iškraipo tikrovę, suteikiant jai originalumo, kitoniškumo. Linijų ir dėmių kompozicijose bei organiškose formose slypi pati paveikslo prasmė, netikėtumas. Raudona yra daugiausia dėmesio pritraukianti spalva, tad menininkas savo darbuose drąsiais potėpiais atranda ne tik aiškią horizonto liniją, bet taip pat pateikia patrauklią daugiasluoksnę kompoziciją, slepiančią gilesnes filosofines prasmes.
Tapybos darbų paroda „Raudonos prisijaukinimai“ įamžina momentines nuotaikas, įkvėptas pirminio impulso, kurį suteikia lytėjimas, uostymas, matymas aplink esančios gamtos. Abstrachuotų kūrinių temos atskleidžiamos per spalvą. Laisvi nesuvaržyti potėpiai, išgauti tirštais dažų sluoksniais ir nubėgimais – tai individuali menininko kalba drobėse. Ramūno Dagio tapyba išsiskiria šiuolaikiniais meniniais ieškojimais, potėpių laisvumu, skulptūrišku monumentalumu. Jautrus tapytojo aplinkos stebėjimas ir fiksavimas sutelpa daugiareikšmius ženklus slepiančiuose darbuose.
Vaida Griciuvienė